دنالی : نسخه 2011 سرور اس کیوو ال نیز عرضه شد


انتخاب مطلب برای یزدفردا احمد ابراهیمی  "مایکروسافت به تازگی نسخه نمایشی اس کیو ال ۲۰۱۱ خود، موسوم به نام "دنالی" را به توسعه دهندگانی که در انجمن کاربران حرفه ای SQL یا (PASS ) در سیاتل دور هم جمع شده بودند، برای بررسی فنی ارائه نمود. علاوه بر (ارائه نسخه بررسی فنی) CTP، قابلیت عمومی نسخه SQL Server 2008 R2 در انبارش موازی داده ها نیز معرفی شده است.

نسخه SQL Server 2008 R2 PDW دارای معماری پردازش موازی حجم انبوه داده بوده که بصورت پیش فرض توسط مایکروسافت برای نیازهای مشتری تنظیم و پیکربندی شده است.

بکارگیری PDW بر اساس اعلام مایکروسافت با انتخاب سخت افزار ، در مرحله اول از سازنده HP ممکن خواهد بود. همچنین اعلام شده است که سایر تولید کنندگان مانند Bull نیز در آینده به این گروه خواهند پیوست. قرار است سخت افزارهای HP از ماه آینده وارد بازار شود.

در این برنامه قرار است که مشتریان سخت افزار مجموعه ای از سخت افزار و نرم افزار پیکربندی شده، خدمات و پشتیبانی مناسب نوع حرفه تجاری خود را دریافت دارند. بطوریکه از ارزش اقتصادی بالا، مخاطره کمتر، و قابلیت رقابت بیشتر برخوردار باشند. این برنامه همچنین نوعی پشتیبانی بحرانی با زمان پاسخگوی ۳۰ دقیقه ای، نوعی مدیریت تشدید، طرح خدمات تحویل، روند بهینه شده شرایط بحرانی، یک مهندس پشتیبانی مخصوص را نیز برای مشتریان در بر میگیرد.

همزمان، امکانات جدید "دنالی" سبب میشود تا SQL Server AlwaysOn بوده و از خوشه بندی چندین سایت پشتیبانی کند. ویژگی availability group آن سبب میشود تا از چند سرور ثانویه پشتیبانی کند. ویژگی جدید دیگر آن نوعی شتاب دهنده جستجوی ستونی است که بنا بر ادعای شرکت، زمان پاسخگوئی پرس و جو ها را تا ۱۰ برابر افزایش میدهد.

دنالی همچنین دارای ابزارهای جدید ، موسوم به جونو ، است که به توسعه دهندگان امکان میدهد تا بصورت همزمان در پایگاه های داده ، هوش کسب و کار ، و راه حل های وب ، درون یک محیط متمرکز توسعه دسترسی داشته و کار کنند.

علاوه بر موارد فوق الذکر، دنالی ابزار جدیدی موسوم به "صلیب سرخ" ارائه داده که شامل ابزار تجسم بصری داده ها بصورت وب بیس و ابزار گزارش سازی که قدرت PowerPivot را توسعه میدهد، می باشد.

تغییر دیگری که اعلام شده است در مورد صدور گواهینامه Microsoft Certified Master -MCM برای SQL بوده است که قبلا متقاضیان بایستی ۱۸۵۰۰ دلا برای حضور در یک دوره آموزش ۳ هفته ای پرداخت نموده تا بتوانند امتحان بدهند اما در تغییرات جدید علاقه مندان مکلف به طی کلاسها را نخواهند بود.

از سوی دیگر تعداد امتحانات نیز از ۴ مورد به ۲ مورد و هزینه آن نیز به ۲۵۰۰ دلار کاهش یافته است در حالیکه محل برگزاری آزمون از یک محل (مقر مایکروسافت) به چند محل مختلف افزایش یافته است.

نسخه آزمایشی دنالی هم اکنون برای دانلود موجود است
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا